Web dizajn je samo jedan od procesa kod izrade web stranice iako ga mnogi laici smatraju i poistovjećuju sa izradom samih web stranica. Međutim istina je malo drugačija, za izradu kompletne kvalitetne web stranice potrebno je izvrsno poznavanje marketinga, dizajna i programiranja. Struka nalaže da je potrebno angažirati tri vrste stručnjaka.
Specijalist za Internet marketing zadužen je za analizu tržišta, izradu arhitekture stranica, te savjetuje dizajnera i programera o izgledu i funkcionalnosti web-a, kako bi se najadekvatnije realizirali ciljevi klijenta.
Dizajner je zadužen za sva grafička rješenja koja će stranicama dati privlačan vizualni identitet. Osim privlačnosti, bitno je da stranica bude pregledna, čitka i funkcionalna.
Programer je stručnjak internet tehnologije i njegova je zadaća izraditi brz, kvalitetan i korisnicima jednostavan web za korištenje. Također web mora pratiti najnovije tehnologije te sigurnosne zahtjeve.
Usporedbe radi…
Zidar koji je vrhunski vodoinstalater i genijalan električar! Sigurni smo da takvi majstori zaista postoje ali su rijetki. Tako je i kod web dizajna.
Kod izrade Web stranica uvijek polazimo od toga za što će nam primarno koristiti, odnosno koje ciljeve želimo pomoću weba postići. Da li ćemo stranice koristiti za pružanje informacija, online prodaju ili stvaranje prepoznatljivog branda? To bi sigurno trebali odlučiti prije samog početka izrade našeg web-a. Neke internet stranice služe za postizanje više ciljeva na istom mjestu. U praksi se ipak pokazalo da najbolju izvedbu imaju stranice koje su dobro i precizno prilagođene samo jednoj svrsi.
Korisnici naših stranica su oni kojima prilagođavamo sadržaj, izgled i funkcionalnost našeg web-a. Iz tog razloga je vrlo bitno odrediti našu ciljanu skupinu, odnosno publiku koju želimo privući na naše stranice. Često se uz web dizajn koristi izraz personalizirani web. To znači da ćemo prilikom izrade našeg web-a pokušati što je moguće preciznije definirati našeg korisnika. To je publika kojoj se naš web treba najviše svidjeti!
Tek kada smo odgovorili na prva dva pitanja prelazimo na slijedeću fazu izrade web-a. Web dizajn se obično koristi za opis upravo ove faze i ona obuhvaća izradu logotipa, layouta, izbor boja, prilagodbu fotografija. Kod ove faze je bitno da se kvalitetno ukomponiraju marketinški zahtjevi, dizajn i želje klijenta.
Sukladno zahtjevima marketinga i dizajna programer će izabrati odgovarajuću tehnologiju izrade i krenuti u fazu programiranja tj. tehnički, odnosno programerski proces. Kodiranje, programiranje i sve ono što se događa i nalazi iza stranica a odnosi se na korisničko iskustvo. Pozitivno korisničko iskustvo našeg weba-a pravi je pokazatelj koliko smo dobro odradili posao.